Z táborového denníka…

Občianske združenie OZVENY Hrachovo už po tretíkrát organizovalo letný tábor pre baby aj chalanov od 7 do 13 rokov na pustatine neďaleko Hrachova. Tento rok sa ho zúčastnilo 25 detí, o ktoré sa počas 6 dní starali 6 vedúci a ďalší 3 dobrovoľníci.

Naše veľké ĎAKUJEM patrí práve im – Gabike, Helke, Heni, Taťke, Erovi a Mirke (mne:-), pani kuchárke a predsedkyni združenia, ktorá sa každý deň starala o bezproblémový chod a stravu pre deti i vedúcich tábora. Srdečná vďaka za finančnú i morálnu podporu patrí obci Hrachovo a jej starostovi, ako aj ďalším sponzorom, ktorí nás opäť podržali – PRIMAX Rimavská Sobota, Poľnofarma MOGBI spol. s r.o. Hrachovo, Miroslav Juhás MIVEpek Hnúšťa, Obec Rimavské Zalužany, Miroslava Kubaliaková Hrachovo, RIMADREV s r.o. Rimavská Baňa, Keľo a synovia s r.o. Veľké Teriakovce, Ľuboš Marek Hrachovo, Potraviny Ulická Hrachovo, MEDO Potraviny Rimavská Baňa, Obec Kociha a ďalší. V mene všetkých detí z Hrachova a okolia ĎAKUJEME.

1. deň

Po nástupe pred budovou o.z. OZVENY v Hrachove sme sa vydali na 2 kilometre dlhú cestu do tábora. Tu sme sa rozdelili do izieb a stanov, ktoré sme postavili spoločnými silami. Fungovanie počas celého týždňa sa nezaobišlo bez pravidiel a úvodnej zoznamovacej hry. Popoludnie patrilo zhotovovaniu táborových vlajok a Táborovinám, v ktorých si deti zasúťažili v rôznych súťažiach a zakončili ich strhávaním obedárov zo stola. Pri večernom táboráku sme spoločne zložili táborový sľub a pobrali sme sa do postelí.

2. deň

Skorý budíček a ranná rozcvička prebrali i tých najväčších spáčov – vedúcich:-) Po raňajkách prišiel po nás autobus, ktorý nás odviezol do obce Teplý Vrch. Odtiaľ sme „peškovali“ k náučnému chodníku Zvernica, na ktorom sa nám zhodne najviac páčil výstup na hrad a výhľad na vodnú nádrž. Po rôznych skratkách, ktoré nám na radosť detí odporučil správca lesa, sme sa dostali až k vodnej nádrži Teplý Vrch, kde sme strávili celé popoludnie. Neplánovaným vyvrcholením dňa bolo, keď jedna z našich vedúcich, Helka, zachránila topiaceho sa chlapca z iného tábora. Vyčerpaní z túry i bláznenia vo vode sme nasadli na autobus a za hlasného spevu sme sa doviezli späť do tábora.

3. deň

Doobedie opäť patrilo súťažiam. Poobede sme vyrobili pozdravy pre rodičov a v pláne sme mali hodinku o regióne. Tieto plány nám však prekazila búrka, pred ktorou sme sa stihli skryť i popratať všetko, čo sme mali na dvore a zvyšok dňa sme strávili v dome hraním pexasa, rozprávaním sa a bláznením. Počas celého dňa sme hrali hru anjel strážny, v ktorej sme sa snažili deťom hravou formou priblížiť takú prirodzenú vec, akou je pomoc či potešenie druhého.

4. deň

Dopoludnia sme si maľovali tričká. Niektorí farbami, iný fixkami a dievčatá sa odvážili aj batikovať, hoci na výsledok si museli počkať trochu dlhšie. Počas poobedňajšej horúčavy sme sa schladili na šmýkačke s vodou, z ktorej sa v závere stalo váľanie v blate. Stihli sme po sebe popratať veci a búrka tu bola opäť, väčšia ako včera. Jej sila otestovala naše stany i altánky, pod ktorými sme sa zvykli každý deň stravovať. Stany vydržali, altánky žiaľ nie. Silná búrka, krúpy a vietor ich dolámali:-( Zvyšok dňa sme opäť strávili v dome, všetci pokope, tento krát pri vážnejšej téme – prvej pomoci.

5. deň

V piatok sme sa vybrali na výlet do Rimavského Brezova, kde sme navštívili Jazdecký klub Excel Madon. Návšteva koníkov v stajni, ich čistenie, „kaskadérske kúsky detí na koňoch a jazdenie vyplnili celé naše dopoludnie. (Miloš a spol. ďakujeme za zaujímavý program, jeho padanie i občerstvenie – bola nám u Vás fajn). Popoludní sme si vyrábali náramky, náhrdelníky a pripravovali sa na večernú disko – trisko párty. K tomu patrilo aj tetovanie fixkami na telo a maľovanie na tvár, ktoré neminulo ani vedúcich. Po predĺženej večierke sme všetci zaspali ako bábätká.

6. deň

Nechcelo sa nám veriť, ale bol tu koniec…za týždeň sme si na seba zvykli a odchádzať z tábora nebolo ľahké. Pobalili sme si veci, poskladali stany, upratali izby, vyhodnotili tábor a odovzdali ceny. Ešte sme sa ani nestihli pohnúť z tábora domov a deti si už robili plány na budúci rok. My vedúci tiež. Tešíme sa na stretnutie o rok…